עמוד הבית בלוג בדיקת איטום למרפסת ולגגות, האם כדי?
בדיקת איטום למרפסת ולגגות, האם כדי?
שתף
21 ספט 2020

כאשר אנחנו מדברים על בדיקת מרפסות וגגות, אנחנו מתכוונים לבדיקת האיטום. לאחר סיום עבודות בנייה יש לבצע בדיקות בדרכים שונות על מנת לוודא כי עבודת האיטום במבנה בוצעה כהלכה. במידה ולא תתבצע בדיקה כזאת, את בעיות האיטום יגלו הדיירים בגשם הראשון. על מנת להימנע ממצבים לא נעימים מומלץ לבצע את הבדיקה בסמוך לסיום עבודות הבנייה.

בדיקת איטום מרפסות

איטום מרפסות משמעותו מערכת ההגנה שיוצרים למרפסת במהלך הבנייה. מערכת ההגנה בדרך כלל היא חגורת בטון הממוקמת מתחת לריצוף, ומטרתה להפריד בין המרפסת לבין שאר הבית. בנוסף לחגורת הבטון, קיימת מעין שכבת איטום עד למסגרת הבטון התחתונה.

גורם נוסף המשמש להגנה על המרפסת ואיטום שלה הינם האריחים אשר יוצרים הפרדה משמעותית. כאשר יש נזילות או דליפות מהמרפסת זה אומר שיש בעיה באחת ממערכות ההגנה שהזכרנו, ויש לבצע בדיקה מקיפה במערכות האלה.

בדיקות איטום גגות

גם בגגות ביתנו יש מערכות איטום שונות שנועדו להגן על המבנה מפני חדירות מי גשמים. כאשר אנחנו רוצים לבצע בדיקת איטום לגג, נעשה זאת באמצעות הצפת הגג, כמו הדמייה של גשם ראשון. בזמן ההצפה יחסמו כל פתחי הניקוז של הגג, ויעלו מים עד לגובה של 10 ס"מ. לאחר ההצפה מגיע שלב ההמתנה שהוא בדרך כלל 72 שעות, שבסופו נגלה האם יש סדקים במערכות האיטום, והכי חשוב – היכן הם נמצאים.

בדיקת מרפסות וגגות עם תרמופלקס

איטום מבנה הינו מרכיב משמעותי ומרכזי בניהול אורח חיים תקין בתוך המבנה. בלי איטום מושלם, יהיו דליפות חוזרות והחורף לעולם לא יוכל לעבור בשקט. חברת תרמופלקס הוקמה במטרה לתת מענה לגילוי וזיהוי של בעיות דליפות מים ובעיות איטום בגגות או במרפסות. החברה מעסיקה צוותי מומחים בעלי ניסיון של למעלה מעשור, אשר מגיעים למקום עם הציוד הנדרש ועושים הכל על מנת לגלות מהר ככל האפשר את התקלות.

אם אתם מזהים רטיבויות שונות, חוששים שהאיטום בדירה שלכם לא מושלם כמו שהוא צריך להיות, עליכם לפנות עכשיו לחברה שתבצע בדיקת מרפסות וגגות אצלכם. גילוי מוקדם של הבעיות יחסוך לכם הרבה כסף השלכות עתידיות מרחיקות לכת.

ייעוץ בוואטסאפ